Es gibt 1 Beitrag von ecodog
weitere Infos zu diesem Film | 4 Forenbeiträge
20.12.2005
So it seems I'm the first one to review this film, when it's showing for five days already.
I'll be curt and brief on this one:
"The Family Stone" will make you remember your values and what you think is important in life.
There certainly are a few pathetic scenes, and I hated the parts when true and deep emotions are cut short by some screwball element. In Europe, some moments would have been elaborated on, e.g. when Everett (very convincing: Dermot Mulroney)learns his mother is terminally ill and is grieving, or his inner fight when he notices he is more attracted to his girlfriend's sister.
TFS is an American film (the gay couple never kisses, there is product placement, the protagonists screw up frequently and are sorry afterwards instead of contemplating on their behaviour beforehand), but it manages fine to focus on prejudices and black-and-white attitudes.
The cast is superb, everyone is doing a very fine appearance, with a very authentic Sarah J. Parker...but Diane Keaton is, come as no surprise, absolutely brilliant and fantastic and beats them all.
The film released me into a cold night with a warm feeling in my heart and the certainty of what is dear to me in my life and how I want to cherish these things.
TFS will probably make you cry, make you laugh, but, above all, it will touch a part of your soul, because it is honest and is not shy of looking honestly at how people are and how we treat each other. It might put your mind at ease.
A wonderful Christmas Movie, for sure.
„Wir erlebten ein Laboratorium für ein anderes Miteinander“
Carmen Eckhardt über „Lützerath – Gemeinsam für ein gutes Leben“ – Portrait 05/24
Wenn Kino Schule macht
Die Reihe Filmgeschichte(n) spürt Schulgeschichten auf – Festival 05/24
„Ich wollte die Geschichte dieser Mädchen unbedingt erzählen“
Karin de Miguel Wessendorf über „Kicken wie ein Mädchen“ – Portrait 04/24
Sichtbarkeit vor und hinter der Leinwand
Das IFFF fordert Gleichberechtigung in der Filmbranche – Festival 04/24
„Ich mag realistische Komödien lieber“
Josef Hader über „Andrea lässt sich scheiden“ – Roter Teppich 04/24
The Monk And The Gun – Was will der Lama mit dem Gewehr?
Start: 1.8.2024
„Kafka empfand für Dora eine große Bewunderung“
Henriette Confurius über „Die Herrlichkeit des Lebens“ – Roter Teppich 03/24
„Alles ist heute deutlich komplizierter geworden“
Julien Hervé über „Oh la la – Wer ahnt denn sowas?“ – Gespräch zum Film 03/24
Bären für NRW-Filme?
21. NRW-Empfang im Rahmen der 74. Berlinale – Foyer 02/24
Bad Director
Start: 9.5.2024
Robot Dreams
Start: 9.5.2024
Das Zimmer der Wunder
Start: 16.5.2024
Nightwatch: Demons Are Forever
Start: 16.5.2024
Furiosa: A Mad Max Saga
Start: 23.5.2024
Mit einem Tiger schlafen
Start: 23.5.2024
May December
Start: 30.5.2024
Was uns hält
Start: 20.6.2024
Führer und Verführer
Start: 11.7.2024
Love Lies Bleeding
Start: 18.7.2024
„Man kann Stellas Wandel gut nachvollziehen“
Jannis Niewöhner über „Stella. Ein Leben.“ – Roter Teppich 02/24
Alien: Romulus
Start: 15.8.2024
Das Licht
Start: 17.10.2024
Hagen
Start: 31.10.2024
Filmgeschichten, die das Leben schreibt
Neue Dokumentarfilme aus einer verrückten Welt – Festival 01/24
„Versagen ist etwas sehr Schönes“
Regisseur Taika Waititi über „Next Goal Wins“ – Gespräch zum Film 01/24